• Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona
  • Mala zvona


Naše knjige možete naručiti izravno od nas, a naći ćete ih i u knjižarama Artmen, Bookara, Vuković&Runjić, Planetopija, Školska knjiga, VBZ, Tisak media, Ljevak, Superknjižara/Ribook, Svjetla grada

 

bilten:

Ukoliko želite biti obavješteni o novostima i aktualnim ponudama e-poštom, prijavite se:



izravnom narudžbom knjiga na
info@mala-zvona.hr ostvarujete popust

Plavi Grad, Žuti Grad

108 kn

118 kn

Ljerka Rebrović i Ivana Pipal

Plavi Grad, Žuti Grad

Format: 21,5x30,5
ISBN: 9789537760854
Broj stranica: 36
Uvez: tvrdi
Godina izdanja: 2018

Niz planinu, između brežuljaka, juri potok Jurica; njegov put vodi između Plavog Grada i Žutog Grada. Stanovnici gradova na dvjema obalama podigli su preko potoka drveni most te su otad gradove povezivala mnoga prijateljstva, ljubavi i dječje igre. No samo potok Jurica zna da ljudi na njegovim obalama nisu uvijek živjeli jednako skladno. Jer, jednom davno, stanovnici Plavog i Žutog Grada primijetili su da je most preko potoka dotrajao te ga odlučili popraviti i nanovo obojiti. Postavilo se pitanje kojom bojom. Plavo? Žuto? Plavo? Žuto? Nisu se mogli dogovoriti pa polovicu obojiše plavo, polovicu žuto. No tako su svi bili samo dopola zadovoljni – a dopola nezadovoljni. Njihovo se nezadovoljstvo, korak po korak, pretvorilo u pravi mali rat bojama... sve dok se nije umiješala priroda i podsjetila na rješenje koje su na početku bila predložila djeca.

Umjetnički duo Ljerka Rebrović i Ivana Pipal uspjele su ponuditi uvjerljivu parabolu o granicama, stereotipima i nasilju. (White Ravens, međunarodni katalog najboljih knjiga za djecu, 2017.)  

Recenzija slikovnice autorice Ljerke Rebrović i ilustratorice Ivane Pipal „Plavi grad, Žuti grad“
(Arijana Plahutar, prof. pedagogije)

Slikovnica „Plavi grad, Žuti grad“ djelo je Ljerke Rebrović, odgojiteljice koja je najveći dio svog života posvetila predškolskoj djeci i promišljanju dobrobiti njihova rasta i razvoja. Stoga spisateljica u ovoj slikovnici razvija priču kroz prizmu dječje percepcije problema, njihova načina donošenja zaključaka i rješavanja problema.

Ovom slikovnicom spisateljica nas vodi u svijet mašte, gdje se ljudske vrline i mane razotkrivaju u neobičnim idejama i neočekivanim događajima. Jedan takav događaj odigrao se u odsjaju jedne plave i u odsjaju jedne žute boje, koje su svojim naoko nevažnim razlikama u valnim duljinama stvorile granice i podigle zidove između donekadašnjih bliskih susjeda. Sukob i mržnja među njima graduiraju od simpatičnog, naivnog i smiješnog do okrutno zabrinjavajućeg pa čak i politički indoktriniranog. U kulminaciji netrpeljivosti i krajnje ljudske gluposti, spisateljica pronalazi rješenje i izlaz iz sveopće zbrke u nevinosti i logici dječje percepcije. U maniri Andersenovog uzvika „Car je gol!“ spisateljica ogoljuje tamnu stranu ljudske prirode: sitničavost, zadrtost, isključivost, jednoumlje te pokazuje kako se iskrena ljudskost nalazi u čistoći dječjeg srca – u čistoći i neiskvarenosti koje dobivamo rođenjem, a koje se, nažalost, na putu odrastanja često gube ili potiskuju u drugi plan zbog nametnutih vrijednosti materijalnog svijeta odraslih.

Možda djeluje bajkovito da nas boje mogu tako udaljiti i možda djeluje gotovo fantastično da djeca svojom logikom i mudrošću nadrastaju znanja i iskustvo odraslih. Međutim, ako se dublje zagledamo u naš realitet, shvatit ćemo da zaista živimo u svijetu gdje se ljudske razmirice grade na upiranjima prstom u različitosti – koje je boje nečija koža, zastava, navijački dres, koju je boju nosio nečiji djed, kojoj boji stremi nečiji brat... I još mnogo takvih obojanih pitanja gradi animozitete unutar današnjeg suvremenog društva.

No nema mjesta pesimizmu, jer dokle god postoje slikovnice kao što je „Plavi grad, Žuti grad“ sigurni smo da imamo kvalitetan medij putem kojega možemo utjecati na izgradnju pozitivnih stavova već na predškolskom uzrastu, kada je mozak najpodatniji za oblikovanje i kada se stvara baza osobnosti pojedinca. Slikovnica „Plavi grad, Žuti grad“ slavi različitost i pokazuje kako nas ona može obogatiti. Također ističe potrebu pojedinca za empatijom, uvažavanjem i tolerancijom, ali i za asertivnošću, uključivanjem i djelovanjem. Na kraju svega tu je i potreba za praštanjem koje u vrtlogu burnih reakcija i krivih odluka nudi katarzu i donosi duševni mir – onome koji prašta, ali i onome kome se oprost nudi.

Stoga možemo zaključiti da je ova slikovnica, iako namijenjena najmlađim čitateljima, usmjerena na njegovanje najvećih humanističkih vrijednosti ljudske zajednice.

Nadodajmo k tome umjetničke ilustracije Ivane Pipal, umjetnice koja mikroskopskom preciznošću oslikava atmosferu događaja, emocije i psihologiju likova ove priče te s lakoćom uspijeva čitatelja gotovo fizički unijeti u priču. Svaka oslikana stranica, svaki novi prizor u kojem Ivana svojim kistom prati Ljerkinu naraciju prilika su kvalitetnog, prije svega edukativnog druženja djeteta sa slikovnicom. Stoga ova slikovnica bezpogovorno zaslužuje svoje mjesto u svakoj dječjoj biblioteci.

 

 

                                                                                             

© 2010. Mala zvona; Izrada web stranica: Dedal komunikacije